Ezt nézte a magyar a youtube-on 2015-ben


Sok mindent nézett persze, de mi most csak a zenei videókra vagyunk kíváncsiak. Na jó, megmondom, mi lett itthon a legnépszerűbb az ún. nem zenei cuccok közül. Ez.

  a kapcsolódó Youtube videó lejátszásaA kapcsolódó Youtube videó lejátszása.

Ezek után jöjjön a kifejezetten zenei lista! Kitaláljátok, mi lett ebben a kategóriában az első? Már, ha csak a magyar előadókat nézzük a listából (amin a Major Lazer Lean Onja lett az első). Igen, az (ahogy ezt már a csodálatos premierkor megmondtuk):

 

Szóval Kis Grófo letarolt mindent, mivel a posztot nyitó No roxa áj is az ő műve eredetileg. A Wellhello csak utána jön ezzel:

 

És aztán jönnek ugyanők a Halott Pénzzel kiegészülve, azzal a bizonyos soproni dallal:

 

Azt hitted, a Punnany Massif kimarad? Dehogy, jönnek ők a Wellhello duplázása után!

 

Majka pedig csak ezután futott be ezzel a dallal:

 

Ha pedig világszinten mérjük a legnézettebb zenei videókat, akkor ez lett az első a jelenleg egymilliárd kétszázvalahánymilliónál tartó számlálójával:

 

Szóval jó sokan siratták a Porschéjával fának hajtó Paul Walkert.

A Google egyébként ezt írta a Youtube-os közleményében: „Idén is elkészült a lista Magyarország és a világ kedvenc YouTube videóiról. A paródiák és vicces videók idén is nagyon népszerűek voltak a magyarországi nézők körében. A fennállásának 25. évfordulóját ünneplő Irigy Hónaljmirigy együttes No roxa áj paródiája, a Wellhelo Rakpart című slágerének vicces feldolgozása Pamkutya előadásában, a Zsanett legyél a szökőkútnál című vírusgyorsasággal terjedő videó, valamint Dancsó Péter Hogyan éld túl a Középsulit? című videója csak néhány Magyarország idei kedvencei közül. Magyarország kedvenc zenei videóinak toplistájára a nemzetközi sztárok mellett is dobogós helyre került Pixa és Kis Grófó Bulibáró című slágere, de felkerült a legnépszerűbb tíz videó közé a Wellhello együttes és Majka és Pápai Joci közös dala is. A világot eközben olyan YouTube videók tartották lázban, mint egy gyerek tánccsapat profi videója, a „Szerelem nem címkézhető” című kampány videója, a népszerű Slow Mo Guys meglepő lassított képsorai, ahogy egy vízzel töltött, emberméretű lufi kipukkan, miközben egy férfi van a lufiban, vagy éppen a doveri rendőrség videója az autóban éneklő kollégájukról.

Havonta több, mint 1 milliárd ember néz videókat a YouTube-on, így amellett, hogy világszerte a szórakozás, a tanulás, a tájékozódás és a véleménynyilvánítás színtere, 2015-re már a YouTube videók és készítőik a „popkultúra” szerves részeivé váltak. A YouTube színpada lehetőséget teremt bárki számára, hogy megmutassa magát és tehetségét – a YouTube videók készítői és a csatornatulajdonosok egyre gyakrabban alakítják, miből lesz világra szóló – vagy éppen helyi – szenzáció, mi az, ami nagy hatással van az emberekre, új stílust vagy éppen trendet teremt.

A 2015-ös YouTube toplisták összeállításakor az egyes videók nézettsége mellett azt is számításba vették, mekkora hatást váltottak ki: megosztások, paródiák, remixek és az eredeti videókra készített válaszvideók segítettek azonosítani az év videós toplistáit.

A Magyarország kedvenceit bemutató toplistákat idén harmadszor ad ki a YouTube, a nemzetközi toplistát pedig immár a hetedik alkalommal ismerhetik meg az internetezők.

Néhány érdekesség Magyarország kedvenceiről:
- Fej-fej mellett a hazai és nemzetközi zenei videók: Magyarországon a legnézettebb videók fele hazai előadótól származik – összehasonlításképp a tavalyi listán csupán két hazai előadó szerepelt a listán.
- Trónkövetelők a zenei színtéren: a magyarországi internetezők kedvenc zenei videói között dobogós helyen végzett Pixa és Kis Grófo Bulibáró című dala.
- A tíz legkedveltebb videó készítői között szerepel a népszerű vlogger, Dancsó Péter, akinek nemrégiben saját tv-műsora is indult, ahol kritizálja és kommentálja a szerinte épp legérdekesebb magyarországi YouTube videósok munkáit.
- Nem csak a vicces videó népszerű: a paródiák és vicces videók mellett komoly, egy állatvédelemmel kapcsolatos hazai videó is felkerült a listára, a felelős örökbefogadást népszerűsítő Gift című videó, illetve az Országos Mentőszolgálat Alapítvány elsősegélyre oktató videója is a top 10 videóban végzett.”

Dankó Gábor
Forrás: langologitarok.blog.hu

2016.01.04